افزایش بهرهوری
و استفاده بهینه از منابع انسانی موجود در سازمان از ضروریات حفظ حیات یک سازمان است. آنچه مارا در رسیدن به اهدافی چون ایجاد نظام اداری کارآمد، پاسخگو و مقتدر در راستای
گسترش عدالت اجتماعی، خدمت رسانی، ارتقاء عزت نفس کارکنان و تقویت روحیه مشارکت جویانه به منظور ارتقاء سطح بهرهوری
و تأمین ثبات و امنیت اداری و ایجاد تحول اساسی در نظام اداری یاری مینماید اراده جمعی و عزم عمومی توأم با برنامهریزی
صحیح میباشد.
به منظور تحقق اهداف موصوف و خدمت رسانی هرچه بیشتر به ارباب رجوع و پیشبرد
مراحل هدایت، حمایت و نظارت بر شبکه تعاونیهای روستایی و کشاورزی، واحدهای مختلف
سازمان تعاون روستایی مستلزم پشتیبانی، برنامه ریزی و تهیه سازوکارووسایل نقلیه میباشند. لذا
انجام این وظایف به عهده اداره امور عمومی در سازمان واگذار گردیده و این اداره با
عنایت به محدود بودن منابع مادی و انسانی؛
امور مربوط به دبیرخانه، کارگزینی، کارپردازی،خدمات نقلیه، اموررفاهی و تحول اداری
را به نحو شایسته به انجام میرساند و سهم عمدهای در موفقیت سایر ادارات سازمان در انجام
وظایفشان دارد.
پرسنل اداره امور عمومی
رئیس اداره امور عمومی
شرح وظایف
۱. نظارت بر امور پرسنلی و کارگزینی شامل استخدام، صدور احکام و....
۲. بررسی نیازمندی های رفاهی کارکنان و ارائه پیشنهادات لازم
۳. نظارت بر حسن انجام امور اداری و دبیرخانه
۴. نظارت بر حسن جریان امور تدارکات و کارپردازی ، نگهبانی ، تلفنخانه و ...
۵. انجام امور مربوط به کمیته های نظام پیشنهادات ، تحول اداری و...
و.
کارگزین مسئول
شرح وظایف کارگزین
۱. صدور به موقع احکام کارگزینی با رعایت مقررات مربوط.
۲. پیگیری امور مربوط به استخدام و بکارگیری نیروی انسانی، تبدیل وضع، ارتقاء گروه، افزایش سنواتی، بازنشستگی و....
۳. پیگیری امور مربوط به انتقال و ماموریت کارکنان و مشمولین وظیفه
۴. پیگیری امور مربوط به بازنشستگان
۵. ساماندهی پرونده های پرسنلی همکاران
۶. پیگیری امور مربوط به ارزشیابی کارکنان.
۷. جمع بندی گزارش ماموریت و اضافه کار پرسنل
۸. ارائه گزارش کنترل حضور و غیاب و مرخصی پرسنل
۹. انجام به موقع امور بیمه گری
و...
مسئول امور دفتری و دبیرخانه
شرح وظایف مسئول دبیرخانه
۱. انجام امور مربوط به دبیرخانه شامل پست نامه ها و نشریات، ثبت ، کدگذاری و توزیع نامه ها و مکاتبات و...
۲. حفظ و نگهداری نامه ها، اوراق و پرونده ها مطابق مقررات و اصول بایگانی
۳. راکد کردن پرونده های مختومه با اجازه مقام مافوق
۴. آماده کردن، بسته بندی و تهیه صورت پرونده هایی که عمر قانونی آنها تمام شده و آماده کردن برای امحاء طبق دستورالعمل مربوط
و...
نگهبانی و سرایداری سازمان
شرح وظایف:
۱. سکونت دائم در ساختمان واحد اداری.
۲. انجام امور نگهبانی و باغبانی در ساختمان اداری.
۳. حفظ و حراست تمام ساختمان و محوطه سازمان.
۴. کنترل ورود و خروج وسائط نقلیه و حمل و نقل اموال، اثاثیه، تجهیزات و اشیاء سایر کالاها طبق دستورات داده شده
و...
مسئول کارپردازی
شرح وظایف
۱. استعلام بهاء قبل از خرید اجناس و گزارش آن به مقام مافوق.
۲. دریافت درخواستهای خرید که از سوی مقام مافوق ارجاع می گردد.
۳. تهیه و تنظیم صورتمجلسهای مربوط به ترخیص کالا و ارائه آن به اداره متبوع.
۴. انجام کلیه امور مربوط به کارپردازی واحد متبوع و راهنمایی کارکنان تحت نظارت.
۵. تهیه و تدارک به موقع اقلام درخواستی و مورد نیاز سازمان و ادارات ستادی تابعه.
۶. تهیه و تدارک مقدمات برگزاری جلسات، مراسم و مناسبتها.
۷. پیگیری انجام خدمات عمومی ساختمان از قبیل تأمین روشنایی، سوخت، تلفن و ...
و...