سخن روز /
دستورالعمل بروز رسانی سایت
دستورالعمل بروز رسانی تارنمای سازمان

تارنمای سازمان تعاون روستائی استان یزد یک درگاه اطلاع رسانی در زمینه ارائه خدمات سازمانی بر حسب شرح وظایف واحدهای مختلف سازمانی است و با توجه به ضرورت بروز بودن کلیه اطلاعات می بایست در بازه های زمانی مورد نیاز بهنگام گردد. در این راستا سامانه پیام رسان داخل سازمانی به منظور ارسال به موقع اطلاعات به واحد فناوری اطلاعات جهت بارگذاری در تارنما، راه اندازی شده و رابطین محترم معاونت و روسای ادارات شهرستانی واستانی به صورت روزانه نسبت به بازدید تارنما اقدام نموده و در صورت لزوم، اطلاعات مورد نظر خود را جهت بارگذاری به گروه فناوری اطلاعات ارسال می نمایند.

مهمترین مواردی که در این سایت بروز می گردند عبارتند از :

1-اخبارو رویدادها

2-اطلاعیه ها، بخشنامه ها، قوانین و مقررات، دستورالعملها

3-گزارشات و نشریات

4- میز خدمت الکترونیکی، لینک سامانه ها و اطلاع رسانی ارائه خدمت

5-اطلاع رسانی خدمات و فرایندها (شناسنامه خدمات)

6-صفحات داخلی مربوط به معاونت سازمان و ادارات

7-مناقصات و مزایدات

8-مطالب مربوط به مناسبتهای ملی و مذهبی

9-اطلاعات تماس سازمان (شماره تلفن، دورنگار، ارتباط با رئیس سازمان، معاونین و مدیران)

10-موارد کلی مرتبط با تارنما

نکاتی که باید توسط رابطین تارنما رعایت شود:

1- عنوان (Title):

یک عنوان توصیفی شامل 5 تا 8 کلمه که کلمات کلیدی اصلی سایت شما را شامل باشند، انتخاب کنید. عنوان، اولین چیزی است که مردم با آن در موتورهای جستجو مواجه می شوند. توجه کنید که وجود کلمات فارسی با استاندارد یونیکد توسط موتور جستجوی گوگل شناسائی می شود. مهمترین کلمات کلیدی سایت خود را در ابتدای عنوان سایت خود قرار دهید.

نکاتی که هنگام درج عنوان باید مد نظر بگیرید:

شامل کلمات کلیدی محتوی و عکس های آن صفحه باشد.

از کاما استفاده نکنید.

از نظر گرامری جمله بندی آن درست باشد، فقط ترکیب کلمات نباشد.

از کلماتی که توسط موتورها منع می شود استفاده نکنید.

تگ ALT در هنگام درج عکس: هنگام درج عکس و لینک حتما کادر مربوط به عنوان (title) را درج نمایید. این خصوصیت اجازه می دهد یک متن جایگزین مطالبتان شود تا اگر به هر دلیلی تصویرتان نمایش داده نشد متنی که در تگ alt گذاشته اید نمایش داده شود.

2- توضیحات (Description tag)

این توضیحات بین 25 تا 30 کلمه را شامل می شوند که در موتورهای جستجو اگر دقت کرده باشید در زیر URL نمایش داده می شود پس سعی کنید توضیحاتی را بنویسید که نشان دهنده محتوای سایت شما باشد.

3 ارتباط متقابل

موتورهای جستجو مخصوصا گوگل به تعدد ارتباط ها به سایت شما حساس هستند و آنرا در رتبه سایت شما اثر می دهند.

-یک صفحه لینکهای مفید بسازید و به سایتهای مشابه، سایت خود ارتباط دهید، مخصوصا سایتهائی که در موتورهای جستجو رتبه خوبی دارند.

-از سایتهای دیگر بخواهید که به سایت شما ارتباط دهند.

4- درج کلمات کلیدی سایت (key words)

موتورهای جستجو برای این بخش ارزش زیادی قائل هستند و در رتبه بندی سایت شما تاثیر دارد. کلمات کلیدی را با کاما از یکدیگر جدا کنید. با این روش در حداقل جا، امکان ترکیبات متنوعی از کلمات کلیدی سایت شما گنجانده خواهد شد.

نسبت کلمات کلیدی به سایر کلمات در یک صفحه را چگالی یا تراکم کلمات کلیدی می نامند. مثلا اگر شما 100 کلمه در یک صفحه دارید و چهارعدد از آنها جزو کلمات کلیدی سایت شما هستند، چگالی کلمات کلیدی آن صفحه 4% است. سعی کنید که چگالی حدود 3 تا 20 درصد برای کلمات کلیدی مهم سایت خود را تنظیم کنید.

کلمات کلیدی خود را ترکیبی انتخاب نمایید.

کلماتی که حدس می زنید توسط موتورهای جستجو بیشتر سرچ می شوند را بنویسید.

حتما کلمات کلیدی را با کاراکتر, از هم جدا نمایید.

-کلمات کلیدی از متن همان صفحه انتخاب شود.

عنوان صفحه خود را حتما در کلمات کلیدی بنویسید.

5- نکات درج پا صفحه

حتما پا صفحه سایتتان را تغییر دهید. فرمت را سعی کنید حتما مانند پایین بنویسید.

آدرس: یزد، سازمان تعاون روستایی استان یزد

تلفن: (به همراه کد وارد شود)

- ایمیل: از دامنه corc.ir باشد.

کلیه حقوق این سایت متعلق به سازمان تعاون روستائی استان یزد است.

6- ارتباط بین صفحات

در صفحات محتوایی خود آنگونه کار کنید که کسی که به هر طریق وارد آن صفحه می شود نتواند خارج شود (مدت زمان حضور افراد را در سایت خود بالا ببرید).

از لینک های داخل صفحه ای آنگونه استفاده کنید که بازدید کننده سایت از دکمه های Back و Forward نرم افزار استفاده نکند.

7- نکات تبدیل فایل به PDF

یکی از را ههای افزایش بازیابی اطلاعات مندرج در وب سایت توسط موتورهای کاوش، غنی کردن فایل های محتوا می باشد. محتواهای PDF که از فرمت های دیگر(مثل word ، power point و ) استخراج می گردد، بهتر است شرایط ذیل را دارا باشد:

1- قبل از تبدیل فایل word به PDF از استاندارد بودن فونتهای بکار رفته در فایل word اطمینان حاصل فرمایید.

2- از نرم افزارهای استاندارد برای تبدیل فایل ها به PDF استفاده شود که قابلیت پشتیبانی از فونت های فارسی را داشته باشند.

3- متن فایل های PDF با استفاده از ابزار های جستجوی درون متنی نرم افزار Acrobat قابل جستجو باشد.

8- حجم فایل ها

فایل هایی که در سایت بارگذاری می شوند به صورت فشرده و حجمی کمتر از 30 مگابایت داشته باشند.

9- از تگ های <h..> حتما استفاده نمایید

تگ h این امکان رو به موتور های جستجو می دهد که بهتر محتوای سایت شما رو درک کنند. برای اعمال این خصوصیت متن صفحه خود را به ترتیب اهمیت از heading های CMSانتخاب نمایید.

از تگ بیش از 2 بار در یک صفحه استفاده نکنید. فقط برای تیترهای مهم استفاده شود.

کل متن صفحه را در این تگ ها قرار ندهید، فقط برای تیترها و مطالب مهم استفاده کنید

.

10-صفحه ارتباط با (تماس با )

برخی موتورهای جستجو، مخصوصا Yahoo ، اگر آدرس پستی شما در سایت نباشد، سایت شما را لیست نمی کنند. حتما آدرس پستی را در سایت قرار دهید، فقط قرار دادن آدرس صندوق پستی کافی نیست. تلفنهای تماس و آدرس حوزه خود را درج نمایید. همچنین برای قراردادن اطلاعات افراد هر واحد از الگوی زیر استفاده شود.

نام و نام خانوادگی

سمت

تلفن

فاکس

پست الکترونیک

  

028-xxxxxxxx

028-xxxxxxxx

xxxxxx@corc.ir

11- زبان

زبان اصلی کلیه درگاه ها زبان فارسی است. صفحه خانگی و صفحه ورودی اصلی، باید به زبان فارسی بارگذاری شود. در پرتال هایی که بصورت چند زبانه می باشند باید امکان تغییر زبان برای کاربران در تمامی صفحات فراهم شود.

12- قالب کلی نگارش متن

عنوان اصلی

Tahoma 14 B

عنوان فرعی

Tahoma 12 B

رنگ مطالب

مشکی

متن پاراگرافها

Tahoma 12

مطالب لیستی

لیستهای شماره دار و بدون شماره

ترازبندی متن

Justify,Direction:RTL

متون انگلیسی

Time New Roman 14

13- نقشه سایت (sitemap)

-برای سایت خود نقشه تهیه کنید و لینک تمام بخشهای مهم سایت را در نقشه سایت قرار دهید. -نقشه سایت را در صفحه اول سایت خود قرار دهید چون برخی موتورهای جستجو فقط صفحه اول سایت شما را بازدید میکنند.


تاریخ به روز رسانی:
1400/07/10
تعداد بازدید:
542
Powered by DorsaPortal