شرح وظایف پرسنل اداره حسابرسی سازمان
1. نظارت بر کار حسابرسان واحدهای تعاونی
2. نظارت بر اجرای سیستم یکپارچه مالی در شرکتها ، اتحادیه ها ، واحدهای صنفی و واحدهای اعتباری
3. نظارت بر کار ناظران مالی اتحادیه و شرکتها
4. پیگیری مصوبات جلسات کمیته کنترل و نظارت
5. پیگیری امور مربوط به انبارگردانی واحدهای تعاونی ، تهیه خلاصه حسابها، بودجه سنواتی تشکلها
6. پیگیری امور مربوط به تشکلهای زیان ده، ناکارآمد و غیر فعال
7. پیگیری اجرای آئین نامه و دستورالعملهای صادره از سوی سازمان و مصوب شده در مجامع تعاونیها
8. پیگیری انعقاد قراردادهای حسابرسی و حواله کرد وجوه مربوطه
و...
حسابرس
1) حسابرسی از واحدهای تعاونی و نظارت بر کار حسابرسان از اتحادیه ها و شرکتهای تعاونی
2) نظارت بر حسن انجام به موقع بودجه پیش بینی تشکلها
3) اجرای سیستم یکپارچه مالی در شرکتها ، اتحادیه ها ، واحدهای صنفی و واحدهای اعتباری
4) پیگیری اجرای مصوبات جلسات کمیته کنترل و نظارت
5) پیگیری امور مربوط به تشکلهای زیان ده، ناکارآمد و غیر فعال
6) راهنمایی واحدهای تعاونی تحت نظارت در امور مالی و حسابداری و دادن پاسخ به مسائل مطروحه آنان در مکاتبات مالی و عنوان شده در صورتجلسات هیأت مدیره آنان