سخن روز /
بازدید رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان در پنجمین روز از هفته جهاد کشاورزی از منطقه ارزوئیه
1401/03/25

دکتر خیراندیش به‌اتفاق مدیر آب خاک استان، فرماندار و مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ارزوئیه و معاون تعاون روستایی استان در هفته جهاد کشاورزی با حضور در مجتمع انباری اتحادیه تعاون روستایی شهید سلیمانی ارزوئیه از مراحل خرید گندم نان و گندم بذری بازدید نمود.

 مهندس سالاری معاون فنی و نظام‌های بهره‌برداری مدیریت تعاون روستایی استان گزارش خرید گندم را ارائه داشت و اظهار نمود تاکنون بیش از 16000 تن گندم خوراکی توسط اتحادیه خریداری و جمع‌آوری‌شده است و همچنین بر اساس قرارداد منعقده با کشاورزان میزان 3700 تن گندم بذری خریداری‌شده است که با حمل گندم کشاورزان منطقه دشتاب این میزان به 4000 تن خواهد رسید، همچنین گزارش وضعیت تسهیلات خرید گندم بذری به ریاست سازمان گزارش گردید.

در این بازدید دکتر خیراندیش ضمن ارزیابی پروژه احداث سردخانه 2000 تنی اتحادیه، پیشرفت فیزیکی 70 درصدی پروژه را با توجه به کلنگ زنی این پروژه در دهه مبارک فجر  قابل‌توجه دانست و از تلاش و پیگیری‌های اتحادیه و مدیریت تعاون روستایی استان تشکر نمود. در ادامه بازدید افتتاح پروژه آبیاری تحت‌فشار مزرعه پنبه صورت گرفت. این مزرعه از مزارع طرف قرارداد کشت قراردادی پنبه اتحادیه تعاونی تولید استان می‌باشد که با هدایت و حمایت‌های مدیریت زراعت و پیگیری‌های مجدانه اتحادیه تعاونی تولید استان اجراشده است که تأمین بذر، نوار تیپ، کود و سم و بیمه مزارع توسط اتحادیه مذکور صورت گرفته است. علاوه بر یکجا کشتی که با هماهنگی اتحادیه در این مزرعه و مزارع هم‌جوار صورت گرفته است اتحادیه حدود 850 هکتار کشت قرا دادی را در سال جاری اجرا نموده است، دکتر خیراندیش اقدامات صورت گرفته را ارزشمند و در راستای سیاست‌های وزارت متبوع دانست و حمایت همه‌جانبه خود را از اقدامات اجرایی و سیاست‌های پیش رو اعلام نمود‌.

 

تعداد مشاهده خبر155 بار
تصاویر مرتبط


    RatingTitle
    :4 :1
    مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

    ارسال نظرات
    نام
    آدرس پست الکترونیکی شما
    شماره تلفن
    توضیحات
    خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
    کد امنیت
    Powered by DorsaPortal